background

December 17, 2012

next!

hi babes!

uuh., kepenatan ari nie..
maklum je la hari terakhir untuk minggu terakhir
balik kelas waktu malam untuk semester ni..

ok, hari ni nak update semalam punye post..
pasal yang ku cakap ada hikmah kenapa tak makan burger bakar..
pastu kena makan nasi..

so, macam nie cite die..
kuar I-CITY tu, kami pun ronda-ronda la kat Shah Alam nak carik burger bakar..
alih-alih memang x jumpa..
tak tahu dah nak carik kat mana..
maklum je la, masa tu pun dah pukul bape..
mata pun tak nampak la nak menengokkan kedai burger..

so, kteorang amek keputusan balik je la bangsar..
kami makan kat bangsar..
si Dini yang tunjuk jalan..
dekat je dengan rumah kami..
tapi aku tak pernah tahu pun, jalan tu boleh membawa aku
ke sebuah kedai yang agak cantek dan mahal harga makanannya..
hahaha

so, bila dah sampai tu,
kami order la apa nak makan..
sambil tunggu-tunggu makanan sampai
layan la cite kat tv kedai tu pasang..
cita HANTU BONCENG..
ala yang hero die ZIZAN tu..


aku pun layan la sambil borak-borak dengan kawan aku..
dalam duk aku borak tu,
tetiba aku nampak ada sorang mamat ni masok kedai tu..
dua jalan depan..
belakang dia ramai la jugak..
bila aku tengok betol-betol..
Ya Allah, baru aku perasan mamat tu
Zizan wei..

aku mula-mula macam tak percaya..
yela, cuba korang paham situasi aku,
aku tgh duk tgk tv cite hantu bonceng yang ada Zizan..
tetiba, Zizan masok kedai makan tu depan aku..
dah rasa macam mimpi pun ade..

yang aku nie bila dah cam tu Zizan,
sebok nak bagitahu kawan aku..
aku cakap la..
"wei, Zizan"
"wei, Zizan"
yang member duk depan aku nie,
die mula2 buat tak tahu time aku ckp mula-mula..
yang kedua aku cakap baru la die respon, die cakap,
"yela, Zizan la dalam tv tu"..

aku plak dah geram.,
aku cakap kuat mungkin, tak perasan volume tu..
sambil cakap aku mcm ketuk-ketuk meja
"wei Zizan tu"
kawan aku pun, tengok la belakang die, mmg betol-betol Zizan..
Zizan tak silap dengar kot aku cakap,
dia pun lambai tangan.. hahaha

seronok aku time tu jumpa Zizan..
dah la memang minat die..
mcm mimpi..
hahahaha
kalau korang tak percaya tak apa..
aku ada bukti..
buktinya kat bawah nie erk..
hahahaha

jangan jeles..
much love,
Anne Ismail :)